DODATKOWE BILETY - Techniki obrony prowizji - czyli jak bronić swojego wynagrodzenia

DODATKOWE BILETY - Techniki obrony prowizji - czyli jak bronić swojego wynagrodzenia

Data szkolenia: 2024-01-30

DODATKOWE BILETY - Techniki obrony prowizji - czyli jak bronić swojego wynagrodzenia

 

Pracując jako pośrednik, pewnie nie raz słyszałeś od klientów następujące zdania:

 

  • „Skąd taka prowizja?”
  • „Wasza konkurencja pobiera 1%!”
  • „Jesteście najdrożsi na rynku”
  • „Proszę porozmawiać z przełożonym i powiedzieć, że możemy zapłacić pół procenta”…

 

 

Co więcej, niekiedy klient próbuje negocjować nasze wynagrodzenie, wyliczając wartość czynności, jakie dla niego wykonaliśmy lub podważając nasz wkład w proces zakupu („Nie nachodził się Pan z nami” lub „Zbyt wielu klientów Pan nie przyprowadził”).

 

Jak bronić swojej prowizji przed wygórowanymi oczekiwaniami klientów i przekonać ich, że warto zapłacić? Jak nie poddać się presji, a jednocześnie nie wejść z klientem w utarczki słowne i przeciąganie liny? 

 

Szkolenie „Obrona wynagrodzenia prowizyjnego” będzie podzielone na trzy części. W pierwszej części zajmiemy się budowaniem wartości, czyli umiejętnością rzeczowego i przekonującego odpowiedzenia klientowi na trzy pytania:

 

  • Dlaczego mam skorzystać z usług pośrednika?
  • Dlaczego to właśnie masz być Ty, a nie Twoja konkurencja?
  • Dlaczego mam Ci za to tyle zapłacić?

 

Motto, które będzie nam towarzyszyć w tej części, to: „Ludzi nie interesuje CO robisz, ale DLACZEGO mają za to zapłacić”. I dlatego przesuniemy akcent z CO (czyli kim jesteśmy, jak wielką sieć tworzymy i od ilu lat działamy) na DLACZEGO: w jakich obszarach wyręczamy lub zastępujemy klienta w trakcie procesu kupna / sprzedaży nieruchomości. Przy pomocy narzędzia zwanego „30-sekundowa reklama” (Elevator pitch) nauczymy się o tej wartości przekonująco opowiadać.

 

Drugą i trzecią część poświęcimy technikom obrony prowizji. W tym celu poznamy autorski model 4Z:

  • Złam schemat
  • Zdobądź uwagę
  • Zbuduj wartość
  • Zabierz wartość

 

Następnie dowiemy, się jak odroczyć rozmowę o wynagrodzeniu i jak reagować na próby negocjowania (a często podważania) naszego wynagrodzenia, zanim jeszcze spotkamy się z klientem (zwykle przez telefon). W tym celu poznamy kilka skutecznych i sprawdzonych narzędzi obrony ceny, takich jak „Brak uprawnień”, „Zły Szef”, „Dobry Policjant / Zły Policjant”, oraz nauczymy się, jak reagować na tzw. zmylenia typu „Mamy na oku inne tańsze mieszkanie” lub „Konkurencja pobiera połowę waszego wynagrodzenia”.

W rezultacie, podczas 5-godzinnego szkolenia uczestnicy:

  • dostaną narzędzie do zarządzania spotkaniem w taki sposób, by temat ceny i ich wynagrodzenia nie zdominował rozmowy;
  • dowiedzą się, jak i kiedy wprowadzać temat prowizji oraz jak ją argumentować;
  • nauczą się sprzedaży wartości w miejsce typowej argumentacji;
  • poznają wszystkie BATNA swoich klientów i nauczą się im przeciwdziałać.
  • Otrzymają kilka skutecznych i sprawdzonych narzędzi obrony ceny.

 

Do zobaczenia!


Krzysztof Rzepkowski – humanista w biznesie. Człowiek od sprzedaży, negocjacji, komunikacji i budowania relacji.  A przy tym konsultant i trener, który zwęża ludziom lejki, łamie schematy oraz zmienia nawyki.

Dawniej wykładowca akademicki na Uniwersytecie Warszawskim, co przypłacił stopniem doktora habilitowanego. Od niemal 12 lat działa w branży nieruchomości, pracując przez wiele lat jako pośrednik oraz menedżer i trener sprzedaży w biurze nieruchomości. Obecnie Prezes i członek Zarządu Sandler Training Polska.

 

Zapraszamy do kontaktu z nami!

Kontakt - dane

Wielkopolskie Stowarzyszenie Pośredników w Obrocie Nieruchomościami w Poznaniu

Adres:

ul. Grobla 1/5A, 61-858 Poznań

Telefon:

tel: 515-072-409

NIP:

778 13 15 965

Regon:

630691829

KRS:

0000066467

Wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych:

2.30/00314/2010

Nr rachunku bankowego:

81175000120000000034234213

Zachecamy wszystkich zainteresowanych do korzystania z naszej pomocy - służymy radą, informacją, wsparciem merytrorycznym.

Zapraszamy także do współpracy w formie reklamy na stronie www.wspon.pl wszystkie firmy zainteresowane dotarciem do grupy profesjonalistów działających na rynku nieruchomości.
To się opłaca!

Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.